Over ons

Home/Over ons
Over ons 2017-10-19T14:43:07+00:00

OPRICHTING & DOELSTELLING
De Stichting Intocht Sint Nicolaas is op 10 oktober 1997 bij notariële akte opgericht. Hoewel vele mensen anders vermoeden opereert de stichting 100% zelfstandig en staan wij los van de gemeente. Het bestuur van de stichting is verantwoordelijk voor de organisatie en het complete financiële plaatje. De doelstelling van de Stichting is het belangenloos organiseren en verzorgen van de intocht in de Gemeente Zwijndrecht voor alle inwoners van Zwijndrecht.

BESTUUR
Het bestuur is ingeschreven in de Kamer van Koophandel en ziet er als volgt uit:
– Ray Vlasblom (voorzitter)
– Vincent Kuiper (penningmeester)
– Robert van Dijk (secretaris)

BELONINGSBELEID
Binnen het bestuur en de vaste kern vrijwilligers ontvangt niemand een vergoeding voor de inzet of geleverde diensten. De mogelijkheid bestaat om brandstofkosten op basis van de wettelijke fiscale regeling te declareren. Er zijn geen verdere vergoedingen die voortvloeien uit vergaderingen of bijeenkomsten.

VRIJWILLIGERS
Ieder jaar zijn er tijdens de dag van de intocht zo’n 80 vrijwilligers op de been. Sinterklaas en de Pieten zijn met 50 personen. De anderen zijn achter de schermen bezig met de voorbereidingen en ondersteuning van de activiteiten. In de periode na de intocht tot 6 december zijn er zo’n 25 vrijwilligers die ervoor zorgen dat alle andere activiteiten op tijd georganiseerd kunnen worden. De inkomsten van deze activiteiten worden gebruikt om alle kosten van de intocht te kunnen betalen. Vrijwilliger worden? Meld je aan via dit contactformulier.

ANBI VERKLARING
De Stichting Intocht Sint Nicolaas Zwijndrecht is in het bezit van een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) verklaring. Dit houdt onder andere in dat giften aan de stichting fiscaal aftrekbaar zijn. Voor uitgebreide informatie over dit onderwerp verwijzen wij u naar de website van de Belastingdienst.

Per 1 januari 2014 zijn instellingen die geregistreerd staan als ANBI verplicht om op de website onderstaande informatie openbaar te maken en te publiceren:
– De naam, KvK, fiscaal nummer en alle relevante contactgegevens.
– De samenstelling en namen van het bestuur.
– Het beleidsplan.
– Het beloningsbeleid.
– De doelstelling.
– Een verslag van de uitgeoefende activiteiten icm een financiële verantwoording.

VERSLAG ACTIVITEITEN
Vanaf maart worden de voorbereidingen voor de organsiatie van de intocht opgestart. De intocht vindt altijd plaats op de zaterdag die het dichst bij 15 november ligt. De opzet van de activiteiten is ieder jaar hetzelfde. Om de intocht te kunnen bekostigen leveren diverse sponsors een bijdrage in natura. De gemeente bekijkt jaarlijks of er mogelijkheden zijn voor subsidie. De overige kosten worden voldaan uit de inkomsten welke worden ontvangen uit de bezoeken op scholen, bij bedrijven en particulieren. De verantwoording van 2016 kunt u terug vinden door te klikken op onderstaand document.
Verantwoording 2016

GIFT OF BIJDRAGE LEVEREN?
De stichting is blij met iedere gift of bijdrage. Dit kan in de vorm van een gerichte financiële bijdrage (bijvoorbeeld hekwerk om de veiligheid van het publiek te waarborgen) of een bijdrage in natura die gerelateerd is aan bedrijfsactiviteiten (bijvoorbeeld een supermarkt die eten en drinken verzorgd voor de vrijwilligers). Draagt u de stichting een warm hart toe en overweegt u ons te ondersteunen? Wij maken graag kennis met u!

Contactgegevens en informatie

Stichting Intocht Sint Nicolaas Zwijndrecht
P/a Sophiapromenade 54, 3344 PM, H.I. Ambacht
www.sinterklaasinzwijndrecht.nl
sintaanhuis@live.nl

Kvk 41122276
BTW nummer NL806447618B012400
Rekeningnummer NL75INGB0006493790
RSIN 8064.47.618